تبلیغات

بدمینتون ازنا

نویسندگان

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

جستجو

امکانات جانبی

درباره وبلاگ


    سلام من حسین نوری هستم و این وب را برای شما طراحی کرده ام پس نظرتان را در مورد وبلاگ من بنویسید

    مدیر وبلاگ : حسین نوری

اطلاعیه


به وبلاگ بدمینتون خوش امدید
badminton
برق اضافه خاموش    نظر نشه فراموش
داغ کن - کلوب دات کام

آخرین ویرایش مطلب در تاریخ: یکشنبه 16 آذر 1393 ساعت: 09:33 ب.ظ
تاریخ ارسال پست: : یکشنبه 16 آذر 1393 ساعت: 01:01 ق.ظ

راکت خوب

همه شما دنبال راکتی خوب هستید اما نمی دانید چه راکتی بخرید!
راکتی مناسب افراد حرفه ای و با قیمت مناسب
اگر سوالی داشتید از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید!


راکت MC 880 5V          از شرکت مکس پاور

داغ کن - کلوب دات کام

آخرین ویرایش مطلب در تاریخ: شنبه 9 اسفند 1393 ساعت: 07:05 ب.ظ
تاریخ ارسال پست: : شنبه 9 اسفند 1393 ساعت: 06:56 ب.ظ

فواید ورزش بدمینتون...

بدمینتون ورزشی است که کارایی ماهیچه‌ها و مفاصل بدن را افزایش می‌دهد و ورزشی خطرناک نیست، اما باید بعضی موارد را در نظر گرفت: باید مراقب اعضای پایین بدن بود و از پیچ خوردگی پا جلوگیری کرد. باید به تاندون‌ها و کبودی‌ها توجه کرد. امکان درد در شانه‌ها و عضله دلتوئید وجود دارد. بهتر است به طور سالانه به پزشک مراجعه کنید و قلب و عروق دستگاه تنفسی چشم و مفاصل را معاینه کنید. بعد از 35 سالگی تست پیشرفته قلب برای انجام مسابقات لازم است. بدمینتون سرگرمی آسان و قابل دسترسی برای همه سنین است. این ورزش به کودکان و نوجوانان این امکان را می‌دهد که ورزشی فعال انجام دهند و از مفاصل بدنشان مراقبت کنند. همچنین بدمینتون باعث بالا رفتن توانایی و تمرکز بینایی می‌شود. به طور خلاصه بدمینتون ورزشی قابل انجام برای همه است، می‌توان این ورزش را با شدت کم یا زیاد انجام داد و کارایی فیزیکی بدن را بالا برد.

 

داغ کن - کلوب دات کام

آخرین ویرایش مطلب در تاریخ: یکشنبه 7 دی 1393 ساعت: 12:13 ب.ظ
تاریخ ارسال پست: : شنبه 20 دی 1393 ساعت: 12:11 ب.ظ

آسیب های بدمینتون

 آسیب های بدمینتون، آسیب های اندام فوقانی که شامل مچ دست، آرنج و شانه بود را معرفی کردیم.در این بخش آسیب اندام تحتانی که شامل مچ پا، آشیل و زانو می شود را بررسی می کنیم.لازم به ذکر است آسیب های ذکر شده در این مطلب آسیب های شایع بدمینتون بوده و امکان بروز آسیب های دیگر اجتناب ناپذیر است.

رگ به رگ شدن مچ پا چیست؟

رگ به رگ شدن مچ پا، جزو شایع ترین آسیب های بدمینتون است.برخی از مقالات پژوهشی گزارش می دهند که رگ به رگ شدن مچ پا حدود نیمی از آسیب های بدمینتون را تشکیل می دهند.تغییرات ناگهانی در تغییر جهت که در زمین بدمینتون مورد نیاز است می تواند باعث پیچ خوردگی مچ پا شود به ویژه اگر بازیکن احساس خستگی نیز داشته باشد.

نوع کفش بازیکن نیز می تواند از دلایل رگ به رگ شدن مچ پا در بدمینتون شود.در بسیاری از موارد مچ به بیرون می چرخد، که منجر به آسیب لیگامنت های جانبی در قسمت بیرونی مچ می شود.این آسیب به نام اسپرین داخلی مچ پا معروف است.رگ به رگ شدن مچ پا به رباط مچ پا و دیگر بافت های نرم اطراف مچ پا، آسیب رسانده و موجب خونریزی در بافت ها و تورم مچ پا می شود که بسیار دردناک است.ما علائم اسپرین مچ پا را توضیح می دهیم تا در تشخیص وسعت آسیب، به علاوه اطلاعات در مورد درمان، تمرینات و نکته هایی در مورد جلوگیری اسپرین مچ پا به شما کمک کند.
 
 
 
 
داغ کن - کلوب دات کام

آخرین ویرایش مطلب در تاریخ: یکشنبه 7 دی 1393 ساعت: 12:11 ب.ظ
تاریخ ارسال پست: : پنجشنبه 18 دی 1393 ساعت: 12:10 ب.ظ

چگونه بدمینتون بازی کنیم

اگر در این ورزش مبتدی هستید، نکات اساسی و تکنیک‌هایی که در این وبلاگ برای بازی بدمینتون ذکر شده است برای شما مفید خواهد بود.


ابتدا، به اصول مقدماتی این بازی می‌پردازیم. بازی بدمینتون با یک راکت و یک توپ بدمینتون که دارای 16 پرک می‌باشد بین 2 یا 4 بازیکن برگزار می‌شود. این بازی در المپیک 1992 شامل پنج رشته بود: انفرادی مردان، انفرادی زنان، دو نفره مردان، دو نفره زنان، و دو نفره میکس (مردان و زنان). بدمینتون یک ورزش داخلسالن و فضای بازاست. شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی بین ورزش تنیس و بدمینتون وجود دارد. اگرچه به نظر می‌آید بازی بدمینتون آسانتر از تنیس باشد، بسیاری با این نظر مخالف‌اند. در این وبلاگ اطلاعات مختصری در مورد این بازی باز گو می‌کنیم که برای مبتدیان مفید خواهد بود.



اصطلاحات دیگری به غیر از راکت و توپ بدمینتون وجود دارد که شما باید قبل از بازی با آنها آشنا شوید. چون باد در حرکت توپ بدمینتون اثر می‌گذارد، این ورزش در داخل سالن و فضای باز بازی می‌شود. مقدماتی‌ترین کاری که باید به خاطر بسپارید این است که یک بازیکن برای برگرداندن توپ باید از قدرت و تکنیک زیادی برخوردار باشد تا بتواند امتیاز گیم را به دست آورد. حالا که با این اصطلاحات آشنا شدید، در مورد چگونگی بازی و امتیاز گرفتن بحث خواهیم کرد.

داغ کن - کلوب دات کام

آخرین ویرایش مطلب در تاریخ: یکشنبه 7 دی 1393 ساعت: 12:09 ب.ظ
تاریخ ارسال پست: : جمعه 12 دی 1393 ساعت: 12:09 ب.ظ

رشته بدمینتون ورزشی برای خانم ها

بدمینتون می تواند به هر خانمی اعتماد به نفس بدهد و این احساس خوشایند شاید با هیچ چیز دیگری به وجود نیاید.رمز موفقیت شما یک برنامه ورزشی مناسب و تمرینات منظم در بدمینتون است که می تواند شما را به اندام دلخواهتان برساند.پس اولین گام و نکته کلیدی، تمرینات منظم و بدون وقفه است.یک برنامه ورزشی مناسب می تواند باعث کاهش وزن، تعادل وزن، عضله سازی و دررشته بدمینتون شود.بیاید با هم نگاهی به یک برنامه ورزشی نسبتا" ساده بیاندازیم، که اگر به طور منظم آن را دنبال کنید حتما" به نتیجه خواهید رسید.تمرینات کششی در مجموع باعث می شوند عضلات شما دور از هر گونه تنش  بوده و کاملا" ریلکس باشند.تنش های عضلانی موجب خستگی، عدم توانایی در انجام حرکات و گاهی اوقات موجب درد نیز می شوند،همچنین باعث می شوند هر مفصل و عضله مربوط به آن، دامنه و محدوده حرکتی طبیعی خود را حفظ کند و شما از انعطاف پذیری بالای برخودار باشید. داغ کن - کلوب دات کام

آخرین ویرایش مطلب در تاریخ: یکشنبه 7 دی 1393 ساعت: 12:09 ب.ظ
تاریخ ارسال پست: : سه شنبه 9 دی 1393 ساعت: 12:08 ب.ظ

نوشیدن به موقع مایعات در طی تمرین بدمینتون

اگر در طی تمرین دچار بر افروختگی پوست، خستگی زودرس، سرگیجه و یا افزایش ضربان نبض شدید نشانه و علایم کم آبی در بدن شماست. در طی تمرینات سرعتی و پر تعرق بدمینتون مخصوصا در فصول گرما به طور منظم مایعات بنوشید.

یک بدمینتونیست باید هر ۲۰ دقیقه ۱۰۰ سی سی (یعنی یک سوم بطری نوشابه کوچک) مایعات بنوشد، حتی اگر تشنه نباشد. همیشه باید قبل از تشنگی مایعات را به بدن برسانیم، قبل از ورزش یک یا دو لیوان مایعات را دو ساعت قبل از مسابقه یا تمرین بیاشامید، مایعات خنک بهتر است چرا که به سرعت جذب می شوند و حرارت مرکزی بدن را سریعتر پایین می آورد البته نه خیلی سرد.

در طی تمرینات بیش از یک ساعت از (انواع آبمیوه طبیعی، آب معدنی، نوشابه های ورزشی و نوشیدنی های الکترولیت) بیشتر استفاده کنید. با این حال آگاه باشید که نوشیدنیهای حاوی کافئین و تئین ،نظیر قهوه و چای دفع مایعات را بشدت افزایش میدهند و بنابراین باید در دوره تمرینات و مسابقات از مصرف آنها اجتناب نمود. (یک لیوان چای سه لیوان مایعات را از بدن شما دفع میکند آن هم از مایعات درون سلولی یعنی مهمترین منبع نگهداری آب در عضلات).
...
 
روش صحیح نوشیدن آب بعد از تمرین این است که همیشه اول دهان را با آب شستشو دهیدسپس جرعه ایی آب بنوشید نفس بکشید و دوباره بنوشید اما سیراب نشوید. هر یک لیوان آب را به سه جرعه تقسیم کنید، اگر جرعه جرعه و بصورت مرتب آبرسانی کنید میتوانید مقادیر از دست رفته را جبران کنید، اما توجه داشته باشید خوردن تمام آب یک لیوان در یک جرعه میتواند خطرناک باشد، چون موجب رقیق شدن آنی خون میشود.

و درخانه: مضر ترین عادت خوردن آب بین و بعد از غذاست مخصوصا اگر آب خیلی سرد باشد، این کار بیماری های دستگاه گوارش را در آینده بدنبال دارد، عادت کنید نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان آب را در سه جرعه بنوشید تا در حین غذا خوردن تشنه نشوید.
و شبها قبل از خواب آب کافی بنوشید این کار باعث بهبود روند گردش خون و دفع سموم بدن تا صبح می شود.
و دقت کنید هیچگاه نباید رنگ ادرار تیره و غلیظ باشد این یعنی شما دچار کم آبی هستید و این برای ورزشکار مضر است
داغ کن - کلوب دات کام

آخرین ویرایش مطلب در تاریخ: - ساعت: -
تاریخ ارسال پست: : یکشنبه 7 دی 1393 ساعت: 12:08 ب.ظ

تاثیر کشش زه بر ضربه

تعداد زیادی از بازیکنان اسکواش تصور غلطی در مورد میزان کشش زه راکت دارند.از بین زه کشی شل و سفت،کدامیک برای قدرت مناسب است و کدامیک برای کنترل؟کشش زه تاثیر زیادی بر بازی شما دارد.دانستن این موضوع و انتخاب درست آن مهم است.

zeh1

در یک جمله زه سفت کنترل بیشتر و زه شل قدرت بیشتری را همراه دارد.نحوه استفاده از این اطلاعات برای هر بازیکن متفاوت است و استثنا ها و شرایطی دارد.اما اصل اساسی همیشه ثابت است:زه شل یعنی قدرت،زه سفت یعنی کنترل.

در مقاله قبلی گفته شد که زه های نازک ،زه های قدرتی هستند.زیرا زمانی که توپ با زه برخورد می کند بیبشتر کش می آیند.یعنی اثر ترامپولین بیشتر ،قدرت بیشتر.زه های کلفت تر زه  های کنترلی هستند.زیرا سطح زه هنگام تماس با توپ صافتر باقی می ماند.پس کنترل جهش توپ در یک مسیر پایدار راحت تر است.

تمام این موارد در مورد کشش زه نیز صادق است.زمانی که توپ روی زهی که زیاد کشیده شده است فرود می آید،زه زیاد کش نمی آید.پس اثر ترامپولین کمتر می شود و کنترل روی توپ بیشتر می شود.توپ روی زهی که کمتر کشیده شده بیشتر متراکم شده و با قدرت بیشتری بر می گردد.،پس کنترل کم می شود.

بیشترین حد کشش زه چقدر است؟بیشترین کششی که از طرف کارخانه های سازنده راکت پیشنهاد شده است ۴۰ پوند است.کشش بیشتر از این،ممکن باعث شکستن راکت و یا پاره شدن زه شود.در کشش زیر بیست کنترل سخت می شودزیرا حرکت زه به اطراف زیاد است.ضمنا قدرت نیز کم می شود.اما کشش بین ۲۰ تا ۴۰ پوند محدوده ایست که انتخابهای فراوانی را پیش روی شما می گذارد.

با یک زه کشی مناسب می توانید قدرت خود را افزایش و نقاط ضعف خود را کم کنید.بازیکنان قدرتی که از لحاظ فیزیکی قوی هستند معمولا نیازی به قدرت بیشتر نمی کنند بنابر این معمولا زه راکت خود را سفت می کشندتا به کنترل بیشتری برسند.اما بازیکنان با فیزیک ضعیفتر به دو دسته تقسیم می شوند:برخی که زه خود را سفت می کشند و برخی به خاطر سرعت بشتر به بازی دادن آنرا شل می کشند.این یک تصمیم شخصی است.

روی زه و راکت برای رسیدن به کشش دلخواه همزمان تحقیق کنید.راکتهایی که سر کشیده تری دارند(صفحه کشیده)احتیاج به کشش بیشتری دارند.بایستی برای تنظیم کشش زه راکت،سختی خود راکت را هم مورد توجه قرار دهید.بعضی فریمها محکم(کنترل بهتر) و برخی دیگر حالت فنری دارند(قدرت بیشتر).از تغییر در کشش راکت نترسید و این کار را تکرار کنید تا به جواب ایده آل برسید.

زه ها به طور طبیعی کشش خود را از دست می دهند.زه هایی که از الیاف زی ایکس یا زه طبیعی هستند کشش و حالت ارتجاعی خود را بهتز از زه های نایلونی حفظ می کنند.معمولا بیشتر زه ها ۱۰ درصد کشش خود را یک روز بعد از زه کشی از دست می دهند.در اثر بازی بیشتر با یک زه،میزان از دست رفتن کشش آن بیشتر می شود.

زمانی که زه به علت از دست دادن کشش ذاتی خود شل شود قدرت  و خواص کنترلی خود را از دست می دهد.زمانی که راکت شما آن قدرت همیشگی را نداشت زمان تعویض آن فرا رسیده و در تعویض آن تعلل نکنید.

داغ کن - کلوب دات کام

آخرین ویرایش مطلب در تاریخ: پنجشنبه 27 آذر 1393 ساعت: 11:38 ب.ظ
تاریخ ارسال پست: : پنجشنبه 4 دی 1393 ساعت: 11:37 ب.ظ

سایر صفحات سایت

تعداد صفحات : 5
1 2 3 4 5